نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

پرینتر سونوگرافی


سونوگرافی یک روش تشخیصی در تصویر برداری پزشکی است که در آن از امواج اولتراسوند یا فراصوت استفاده می شود . در ابتدا سونوگرافی تنها برای مشخص کردن خط میانی مغز استفاده می شد اما امروزه کاربرد عظیمی در تصویر برداری از تمامی قسمتهای بدن دارد و به منظور مشاهده تصاویر گرفته شده از بیمار ، تصاویر سونوگرافی توسط پرینتر سونوگرافی بر روی کاغذ مخصوص سونوگرافی چاپ می گردد.

 سونوگرافی چیست ؟

سونوگرافی یکی از روش های تشخیصی در پزشکی است که با نام های پژواک نگاری ، فراصوت نگاری ، اکوگرافی شناخته می شود که در این روش از امواج فراصوت استفاده شده و برای مشاهده بافت های عضلانی ، مفصل ها ، اجزای داخلی بدن ، تاندون ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین امواج سونوگرافی به دلیل بی خطر بودن در زمان بارداری برای مشاهده جنین بکار گرفته می شود و یکی از پر کاربرد ترین دستگاه ها در تصویر برداری پزشکی جهت بررسی وضعیت سلامت و رشد جنین می باشد.

پرینتر سونوگرافی چیست ؟

در دستگاه های سونوگرافی ، جهت مشاهده تصاویر بدست آمده از بیمار ، از پرینتر های حرارتی استفاده می شود . این گونه پرینتر ها به دلیل دارا بودن دستگاه هد حرارتی به شارژ نیاز ندارند ، لذا اطلاعاتی که از دستگاه دریافت می کنند را بر روی کاغذ سونوگرافی که عموما از جنس کاغذ های حرارتی هستند چاپ می کنند. پرینتر های مورد استفاده در سونوگرافی به عنوان یکی از دستگاه های مهم جهت چاپ تصاویر سونوگرافی به شمار می آیند.

پرینتر سونوگرافی از دستگاه های مورد نیاز جهت چاپ تصاویر ارسال شده بر روی کاغذ سونوگرافی است که به منظور تهیه نسخه چاپی یا کپی از تصاویر سونوگرافی استفاده می شود و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا کیفیت قابل قبولی از تصاویر سونوگرافی را برای تجزیه و تحلیل فراهم نماید.

در حوزه تصویر برداری پزشکی روشهای دیگری بغیر از سونوگرافی همچون ام آر آی ، رادیولوژی ، سی تی اسکن و... وجود دارد که برای مشاهده ی تصاویر بیمار باید آن را بر روی فیلم رادیولوژی یا کاغذ چاپ کرد که هر کدام معایب خود را دارند بعلاوه با دیجیتالی شدن بخش رادیولوژی می توان از نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی به منظور حذف مشکلات مربوط به فیلم رادیولوژی و ارتقاء کیفیت تصاویر به جهت بالا بردن کیفیت تشخیص بیماری مورد استفاده قرار گیرد. البته از این نرم افزار می توان برای مشاهده تصاویر سونوگرافی به منظور حذف پرینتر و کاغذ پرینتر برای چاپ استفاده نمود.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  :

با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن نرم افزار های جدید جهت ارتقاء کیفیت تمامی حوزه ها ، خصوصا رادیولوژی در علم تصویر برداری پزشکی تغییراتی به وجود آمد . نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ از جمله نرم افزار های کاربردی در حوزه ی تصویر برداری است که برای مشاهده تصاویر رادیولوژی از جمله سونوگرافی بصورت دیجیتال در گوشی هوشمند و تبلت طراحی شده و با استفاده از کیو آر کد ، در حذف فیلم رادیولوژی و کاهش هزینه های مراکز تصویر برداری تاثیر بسزایی داشته است. در این نرم افزار پس از تصویر برداری از بیمار ، تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک توسط کارشناس انتخاب ، و به بارکد بیمار ارسال می گردد ، از این رو تعداد تصاویر در مقایسه با سایر نرم افزار های مشابه بسیار کمتر بوده و تنها کات های اصلی در آن قابل مشاهده است.

به منظور مشاهده تصاویر رادیولوژی و یا سونوگرافی بیمار در ابتدا باید نرم افزار بارکد خوان را در گوشی خود نصب نمایید و سپس با ورود به این نرم افزار و اسکن کردن بارکد دوبعدی بیمار ، تمامی تصاویر بصورت تحت وب در مرورگر موبایل قابل نمایش است. در نتیجه لازمه استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ اتصال به اینترنت می باشد. لازم به ذکر است که تصاویر سونوگرافی و یا رادیولوژی بیمار در این نرم افزار با کیفیت بالا و حجم کم و سرعت زیاد نمایش داده می شود.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92