نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

تفاوت فیلم رادیولوژی با نرم افزار جایگزین آن

فیلم رادیولوژی

فیلم رادیولوژی صفحه ای سیاه و سفید است که برای چاپ تصاویر رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، ماموگرافی و پانورکس استفاده می شود و از ۴ لایه تشکیل شده است. لایه اول پایه ، لایه دوم چسبنده ، لایه سوم امولسیون و لایه چهارم محافظ نام دارد که در این لایه ها مهمترین لایه امولسیون است که باعث ایجاد تصویر بر روی فیلم می شود و از بلورهای هالید نقره تشکیل شده است. از این رو به دلیل وجود فلز گرانبهای نقره در آن ، قیمت فیلم رادیولوژی بالا بوده و در طی سالهای اخیر با توجه به افزایش نرخ ارز و از آنجا که امکان تولید داخلی فیلم رادیولوژی هم وجود ندارد خرید فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویربرداری پزشکی غیر ممکن شده است.

در نتیجه مراکز رادیولوژی اقدام به خرید نرم افزارهای جایگزین فیلم رادیولوژی نموده اند.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ : جایگزین فیلم رادیولوژی

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزاری است تحت وب برای نمایش تصاویر رادیولوژی که کیو آر کد یا بارکد دوبعدی در آن بکار گرفته شده است و امکان رویت تصاویر بیماران را در گوشی هوشمند یا تبلت و کامپیوتر فراهم می سازد. بدین ترتیب دیگر نیازی به چاپ تصاویر بر روی فیلم رادیولوژی و یا کاغذ نمی باشد. در این نرم افزار در ابتدا تصویربرداری بیمار انجام می شود و سپس بهترین تصاویر بیمار توسط کارشناس انتخاب شده ( که قبلا به پرینتر شبکه برای چاپ ارسال می شد ) و به سیستم ابری نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ فرستاده می شود.

سیستم ابری نرم افزار یک کد رمزگذاری شده یا بارکد دوبعدی را به چاپگر شبکه ارسال می کند تا بر روی کارت مخصوص یا کاغذ چاپ شود و حتی در صورت نیاز به اشتراک گذاشته شود. برای مشاهده تصاویر رادیولوژی باید در ابتدا بارکد دوبعدی را اسکن نمود که در موبایل نسل جدید بارکد اسکنر در داخل دوربین موبایل قرار دارد اما در گوشی های قدیمی باید بارکد اسکنر را بصورت رایگان از اینترنت دانلود نمایید. سپس با اسکن کردن بارکد دوبعدی ، تمامی تصاویر بیمار به سرعت در مرورگر موبایل به نمایش در می آید.

تفاوت فیلم رادیولوژی و نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

۱- فیلم رادیولوژی قدیمی دارای مشکلات شرایط خاص نگهداری در دما و رطوبت مناسب و بصورت ایستاده در محیط تاریک می باشد. اما نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چنین مشکلاتی نداشته و کاملا تحت وب است.

۲- فیلم رادیولوژی قدیمی در هر زمان و مکان قابل دسترسی نمی باشد. در مقابل نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به دلیل تحت وب بودن در هر زمان و هر مکان تنها با موبایل متصل به اینترنت قابل دسترسی است.

۳- در گذشته باید تصاویر فیلم رادیولوژی قدیمی تبدیل به سی دی می شد و برای پزشکان در شهر یا کشور دیگر برای مشاوره ارسال می شد که وقت و هزینه زیادی صرف می شد. اما نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ امکان به اشتراک گذاشتن لینک بارکد دوبعدی بیمار بصورت پیامک و یا در فضای مجازی وجود دارد که مناسب ویزیت های آنلاین و مشاوره توسط پزشکان دیگر است.

۴- فیلم رادیولوژی قدیمی دارای قیمت بالا به دلیل قیمت بالای نقره و نرخ ارز می باشد که خرید آن را برای مراکز رادیولوژی سخت می کند اما در مقابل نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تنها یک بار خرید با قیمت ریالی ( به دلیل تولید در داخل کشور ) دارد و تنها هزینه پس از آن در طی سالهای آینده مبلغ ناچیز پشتیبانی سالیانه می باشد.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92