نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

مشکلات استفاده از فیلم رادیولوژی چیست؟

فیلم رادیولوژی

در سالهای اخیر رادیولوژی و انواع تصویربرداری های پزشکی برای تشخیص و پیگیری درمان توسط پزشکان تجویز می شود که پس از انجام این تصویربرداری ها برای مشاهده تصاویر رادیولوژی باید از روشی نظیر چاپ بر روی فیلم رادیولوژی استفاده کرد اما فیلم رادیولوژی دارای مشکلاتی مربوط به پزشکان و بیماران و همینطور مشکلات مربوط به مراکز رادیولوژی می باشد.

** مشکلات استفاده از فیلم رادیولوژی در مراکز تصویربرداری : به دلیل اینکه مواد مورد استفاده در فیلم رادیولوژی ( کریستال های هالید نقره ) دارای قیمت بالایی می باشند و از سوی دیگر به علت عدم تولید داخلی فیلم رادیولوژی در کشور و به تبع تهیه آن از خارج از کشور به قیمت دلار و با توجه به افزایش نرخ دلار قیمت فیلم رادیولوژی بسیار بالا بوده و خرید فیلم رادیولوژی به نفع مراکز رادیولوژی نمی باشد.

همچنین نگهداری از فیلم رادیولوژی خام در مراکز تصویربرداری نیازمند موارد خاصی از جمله فضای زیاد برای انبار کردن ، نگهداری در دما و رطوبت مناسب ، نگهداری فیلم ها در شرایط کاملا ایستاده و ... بوده که کار را برای مراکز رادیولوژی سخت می کند.

** مشکلات استفاده از فیلم رادیولوژی برای پزشکان و بیماران : کیفیت پایین تصاویر به علل مختلفی از جمله مه گرفتگی و ایجاد آرتیفکت بر روی تصاویر به دلیل نگهداری در شرایط نامناسب محیطی در دما و رطوبت نامناسب را می توان نام برد که منجر به افت تشخیص پزشکی و عدم توانایی در درمان مناسب بیماران می گردد. همچنین فیلم رادیولوژی در هنگام حمل توسط بیماران ممکنست آسیب ببیند ، پاره یا گم شود.

ازین رو با مشکلات مربوط به فیلم رادیولوژی ، نرم افزارهایی جایگزین برای مشاهده تصاویر رادیولوژی ابداع شده اند که از آن جمله می توان به نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ اشاره کرد.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به منظور مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار در گوشی هوشمند ، تبلت ، لپ تاپ و کامپیوتر طراحی شده که در آن از بارکد دوبعدی QR Code استفاده شده است. پس از تصویربرداری بیمار ، تصاویر منتخب شامل بهترین تصاویر رادیولوژی که قابلیت تشخیص بالایی دارند ، به فضای ابری نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ فرستاده می شود که در این محیط فشرده سازی شده و یک کد رمزگذاری شده یا همان بارکد دوبعدی با قابلیت اشتراک گذاری و چاپ به پرینتر شبکه ارسال می شود. بجز چاپ بارکد دوبعدی می توان بارکد را بصورت لینک برای بیماران ارسال کرد.

برای مشاهده تصاویر موجود در بارکد دوبعدی نیاز به گوشی هوشمند یا تبلت متصل به وب و نرم افزار بارکد خوان ( در اینترنت برای دانلود کردن موجود است ) می باشد. پس از باز کردن نرم افزار بارکد اسکنر باید بارکد دوبعدی را در راستای موبایل قرار داد تا تصاویر بیمار بصورت تحت وب در مرورگر موبایل به نمایش درآید که دارای سرعت لود بالا ، حجم کم تصاویر با بالاترین کیفیت می باشد.

لازم به ذکر است که نام دیگر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، پرینتر مجازی می باشد ، به دلیل اینکه این امکان را فراهم می سازد تا تصاویر رادیولوژی بیمار بدون ترس از آسیب یا گم کردن بصورت قابل حمل به علت مزیت تحت وب بودن آن همواره در دسترس بیمار برای ارائه به پزشک باشد. همچنین در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ قابلیت اشتراک گذاری بارکد دوبعدی مهیاست تا با ارسال تصاویر برای پزشکان در دیگر شهرها یا کشورها به راحتی از نظرات و مشاوره آنان استفاده کرد که منجر به بالا رفتن تشخیص پزشکی می شود.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی

فیلم رادیولوژی یکی از ملزومات مهم مراکز تصویر برداری به شمار می آید که برای چاپ تصاویر پزشکی همچون رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، ماموگرافی و... مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه مراکز تصویر برداری به دلیل افزایش قیمت فیلم رادیولوژی به واسطه قیمت ارز ، راضی به خرید این فیلم ها و صرف هزینه های هنگفت مختص این موضوع نمی شوند. از این رو به دنبال جایگزینی اقتصادی در این زمینه می گردند. در ادامه به دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی و معرفی نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی به نام PPQ می پردازیم.

دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی چیست ؟

دلایلی همچون تورم در کشور و افزایش چند برابری قیمت فیلم رادیولوژی ، افزایش نرخ ارز در ایران و ارتباط مستقیم آن با قیمت فیلم رادیولوژی به دلیل عدم تولید در داخل کشور و وابستگی به کشور های خارجی از سوی دیگر دستور وزارت بهداشت بر جمع آوری این نوع فیلم ها و عدم دریافت هر گونه وجه نقد از بیماران بابت ارائه فیلم رادیولوژی باعث کاهش تقاضای مراکز رادیولوژی و در نتیجه کاهش فروش فیلم رادیولوژی به مراکز تصویر برداری پزشکی شده است. از دیگر علتهای کاهش فروش فیلم رادیولوژی می توان به شرایط خاص نگهداری آن اشاره کرد که نیاز به دما و رطوبت مناسب برای جلوگیری از ایجاد آرتیفکت و مه گرفتگی ، فضای زیاد برای انبار کردن به دور از هر گونه فشار و آسیب ، نگهداری در شرایط ایستاده و... دارد که مراکز رادیولوژی را نسبت به خرید این فیلم دلسرد می کند.

در این بین بسیاری از مراکز تصویر برداری از کاغذ های معمولی برای ارائه تصاویر به بیماران استفاده می کنند چرا که قیمت این کاغذها برای مراکز بسیار بصرفه بوده و برای نگهداری آنها بر خلاف فیلم رادیولوژی نیاز به رعایت شرایط خاصی ندارند. اما در مقابل کاغذها برای چاپ تصاویر رادیولوژی مناسب نبوده و از کیفیت معقولی برای مشاهده تصاویر رادیولوژی و تشخیص بیماری برخوردار نیستند. از سوی دیگر با دیجیتالی شدن بخش پزشکی و تصویربرداری پزشکی نیاز به نرم افزاری برای مشاهده تصاویر رادیولوژی حس می شد که با ابداع این نرم افزارها بیشتر مراکز رادیولوژی به استفاده از آنها روی آوردند و فروش فیلم رادیولوژی بشدت کاهش یافت.

یکی از این نرم افزارها فیلم رادیولوژی PPQ است که مشکلات مربوط به استفاده از فیلم رادیولوژی و همچنین صرف هزینه بسیار برای خرید این فیلم ها را پایان می دهد. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ علاوه بر کاهش هزینه ها در ارتقا کیفیت تصاویر نقش بسزایی دارد که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم .

معرفی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

از آنجایی که نگهداری از فیلم رادیولوژی مستلزم شرایط و مکانهای خاصی است و از طرفی از قیمت بالایی هم برخوردار است ، ازین رو نرم افزاری به نام فیلم رادیولوژی PPQ ارائه کردیم تا مراکز رادیولوژی با قیمتی بسیار پایین تر و کیفیت عالی قادر به ارائه تصاویر پزشکی به بیمار باشند. در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تمامی تصاویر به واسطه تحت وب بودن سریعا قابل نمایش اند و در این نرم افزار از بارکد های دو بعدی استفاده شده که پس از تهیه تصاویر از بیمار در مراکز تصویر برداری ، تمامی تصاویر به بارکد بیمار ارسال می گردد. بدین ترتیب با استفاده از گوشی موبایل ، کامپیوتر و یا تبلت قادر به مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار با کیفیت عالی و بصورت آنلاین خواهید بود.

افزون بر تمامی اینها امکان ارسال ریپورت از طریق بارکد برای بیمار بدون نیاز به حضور فیزیکی در مراکز یکی از حسن های قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی است که آن را از سایر نرم افزار های مشابه مجزا می کند. همچنین اشتراک گذاری بارکد دوبعدی این امکان را برای افراد فراهم می سازد که در صورت ویزیت آنلاین به راحتی تصاویر رادیولوژی خود را به پزشک خود ارائه دهند ، بدون نیاز حضوری و بدون ارسال سی دی یا اصل تصاویر.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92