نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی

فیلم رادیولوژی یکی از ملزومات مهم مراکز تصویر برداری به شمار می آید که برای چاپ تصاویر پزشکی همچون رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی ، ماموگرافی و... مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه مراکز تصویر برداری به دلیل افزایش قیمت فیلم رادیولوژی به واسطه قیمت ارز ، راضی به خرید این فیلم ها و صرف هزینه های هنگفت مختص این موضوع نمی شوند. از این رو به دنبال جایگزینی اقتصادی در این زمینه می گردند. در ادامه به دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی و معرفی نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی به نام PPQ می پردازیم.

دلایل کاهش فروش فیلم رادیولوژی چیست ؟

دلایلی همچون تورم در کشور و افزایش چند برابری قیمت فیلم رادیولوژی ، افزایش نرخ ارز در ایران و ارتباط مستقیم آن با قیمت فیلم رادیولوژی به دلیل عدم تولید در داخل کشور و وابستگی به کشور های خارجی از سوی دیگر دستور وزارت بهداشت بر جمع آوری این نوع فیلم ها و عدم دریافت هر گونه وجه نقد از بیماران بابت ارائه فیلم رادیولوژی باعث کاهش تقاضای مراکز رادیولوژی و در نتیجه کاهش فروش فیلم رادیولوژی به مراکز تصویر برداری پزشکی شده است. از دیگر علتهای کاهش فروش فیلم رادیولوژی می توان به شرایط خاص نگهداری آن اشاره کرد که نیاز به دما و رطوبت مناسب برای جلوگیری از ایجاد آرتیفکت و مه گرفتگی ، فضای زیاد برای انبار کردن به دور از هر گونه فشار و آسیب ، نگهداری در شرایط ایستاده و... دارد که مراکز رادیولوژی را نسبت به خرید این فیلم دلسرد می کند.

در این بین بسیاری از مراکز تصویر برداری از کاغذ های معمولی برای ارائه تصاویر به بیماران استفاده می کنند چرا که قیمت این کاغذها برای مراکز بسیار بصرفه بوده و برای نگهداری آنها بر خلاف فیلم رادیولوژی نیاز به رعایت شرایط خاصی ندارند. اما در مقابل کاغذها برای چاپ تصاویر رادیولوژی مناسب نبوده و از کیفیت معقولی برای مشاهده تصاویر رادیولوژی و تشخیص بیماری برخوردار نیستند. از سوی دیگر با دیجیتالی شدن بخش پزشکی و تصویربرداری پزشکی نیاز به نرم افزاری برای مشاهده تصاویر رادیولوژی حس می شد که با ابداع این نرم افزارها بیشتر مراکز رادیولوژی به استفاده از آنها روی آوردند و فروش فیلم رادیولوژی بشدت کاهش یافت.

یکی از این نرم افزارها فیلم رادیولوژی PPQ است که مشکلات مربوط به استفاده از فیلم رادیولوژی و همچنین صرف هزینه بسیار برای خرید این فیلم ها را پایان می دهد. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ علاوه بر کاهش هزینه ها در ارتقا کیفیت تصاویر نقش بسزایی دارد که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم .

معرفی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

از آنجایی که نگهداری از فیلم رادیولوژی مستلزم شرایط و مکانهای خاصی است و از طرفی از قیمت بالایی هم برخوردار است ، ازین رو نرم افزاری به نام فیلم رادیولوژی PPQ ارائه کردیم تا مراکز رادیولوژی با قیمتی بسیار پایین تر و کیفیت عالی قادر به ارائه تصاویر پزشکی به بیمار باشند. در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تمامی تصاویر به واسطه تحت وب بودن سریعا قابل نمایش اند و در این نرم افزار از بارکد های دو بعدی استفاده شده که پس از تهیه تصاویر از بیمار در مراکز تصویر برداری ، تمامی تصاویر به بارکد بیمار ارسال می گردد. بدین ترتیب با استفاده از گوشی موبایل ، کامپیوتر و یا تبلت قادر به مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار با کیفیت عالی و بصورت آنلاین خواهید بود.

افزون بر تمامی اینها امکان ارسال ریپورت از طریق بارکد برای بیمار بدون نیاز به حضور فیزیکی در مراکز یکی از حسن های قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی است که آن را از سایر نرم افزار های مشابه مجزا می کند. همچنین اشتراک گذاری بارکد دوبعدی این امکان را برای افراد فراهم می سازد که در صورت ویزیت آنلاین به راحتی تصاویر رادیولوژی خود را به پزشک خود ارائه دهند ، بدون نیاز حضوری و بدون ارسال سی دی یا اصل تصاویر.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد