نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

آشنایی با خطرات و عوارض رادیولوژی


اشعه ایکس یکی از اشعه های مورد استفاده در تصویربرداری پزشکی تشخیصی به شمار می آید که به منظور مشاهده اندام های داخلی بدن استفاده می شود. جالب است بدانید همانقدر که تصویر برداری پزشکی در تشخیص بیماری ها سودمند است ، به همان مقدار نیز می تواند خطرناک باشد به حدی که گاهی قدرت تغییراتی در DNA  انسان را دارد.

حقایقی درباره رادیولوژی

از اشعه ایکس برای انجام تصویر برداری هایی همچون رادیولوژی و سی تی اسکن استفاده می گردد و جزو تشعشعات طبیعی به شمار می آید. اگرچه این اشعه ، جزو اشعه های خطرناک و سرطانزا برای انسان به شمار می آید اما به دلیل فوایدی که دارد می توان از خطرات احتمالی آن چشم پوشی کرد.

لازم است بدانید که ما به صورت روزمره در معرض تشعشعاتی نظیر رادیو اکتیو هستیم که در عناصری مانند خاک ، هوا ، آب ، پوشش های گیاهی ، سنگ ها و ... یافت می شود و یکی از بزرگترین منبع های آن تابش رادون می باشد. همچنین کره زمین مرتبا تحت تاثیر تشعشعات کیهانی که شامل اشعه ایکس نیز می شود ، بمباران می گردد. اگرچه این پدیده بی خطر نیست اما میزان دوز مصرفی آن در تصویربرداری با اشعه ایکس آنقدر کم و ناچیز است که تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت.

خطرات و عوارض اشعه ایکس در رادیولوژی

هنگام رادیولوژی ، مقداری از اشعه ایکس توسط بدن انسان جذب می شود که می تواند باعث آسیب های مولکولی گردد. همچنین در دوز های بالا می تواند منجر به عوارضی همچون سوختگی ، ریزش مو ، سرطان و ... گردد. اما دوز مصرفی در تصویر برداری بسیار کم و ناچیز بوده و طبق مطالعاتی که انجام شد ، خطری برای بدن انسان ندارد.

معرفی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

تمامی تصاویر حاصله از دستگاه های تصویر برداری نظیر ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی ، رادیوگرافی و ... بر روی صفحاتی به نام فیلم رادیولوژی چاپ می شود و از آنجایی که قیمت این فیلم ها بیش از کیفیتی است که ارائه می دهند ، نرم افزاری اقتصادی با نام نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ روانه بازار شده که می تواند جایگزینی کامل و جامع چه بسا با امکانات و دسترسی بیشتر در اختیار عموم قرار گیرد.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزاری است تحت وب که امکان مشاهده تصاویر رادیولوژی بیماران را در موبایل و تبلت فراهم می کند و در این نرم افزار نسل جدید بارکد ها ، جایگزین فیلم های رادیولوژی قدیمی شده تا تنها با اسکن آنها به اطلاعات داخل آن در موبایل یا کامپیوتر دسترسی داشته باشید. در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بلافاصله پس از اسکن بارکد ، اطلاعات تصاویر در مرورگر گوشی هوشمند قابل مشاهده است و می توانید تمامی تصاویر را با امکاناتی همچون بزرگنمایی ، قابلیت اشتراک گذاری تصاویر ، کیفیت بالا ، سرعت بالا و حجم کم تصاویر مشاهده نمایید.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ قابلیت ارسال ریپورت برای بیماران از طریق همان بارکدی که در اختیار دارند فراهم است و می توانند به راحتی تنها با اسکن بارکد خود بدون نیاز به حضور در مراکز تصویر برداری ، به ریپورت تصاویر دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر تمامی تصاویر حتی جواب کتبی پزشک رادیولوژیست در صورت نیاز قابل چاپ است.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09111366703 تماس حاصل فرمایید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد