نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

چگونه از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQاستفاده کنیم ؟

رادیولوژی شاخه ای علم پزشکی است که امروزه جان بسیاری از افراد را نجات می دهد. در این روش به کمک اشعه ایکس می توان به راحتی اجزای داخلی بدن انسان را مشاهده نمود و در اسرع وقت نسبت به درمان آن اقدام نمود . پس از انجام رادیولوژی ، تصاویر گرفته شده از فرد بر روی فیلم رادیولوژی چاپ شده و به بیماران تحویل داده می شود ، اما با توجه به افزایش قیمت فیلم رادیولوژی ، این کار برای مراکز تصویربرداری چندان بصرفه نمی باشد. از این رو نرم افزارهایی با مضمون جایگزین فیلم رادیولوژی به بازار ارائه شده است و نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار کاربردی در این حوزه است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار تحت وب مختص مراکز رادیولوژی می باشد که با استفاده از بارکدهای دو بعدی تصاویر بیمار را با بهترین کیفیت ارائه می دهد و یک روش منحصر بفرد جهت کاهش هزینه های مراکز رادیولوژی بشمار می آید. این نرم افزار همانند یک پرینتر مجازی بوده و تصاویر بیمار را در بارکد دو بعدی یا همان QR Code  تحویل بیمار می دهد. قابل ذکر است که تمامی تصاویر قابل چاپ و اسکن می باشند و در تمامی گوشی های هوشمند ، تبلت و یا کامپیوتر قابل مشاهده هستند.

چگونه از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  استفاده نماییم ؟

جهت استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  در گوشی موبایل و تبلت در اولین قدم نیاز به نرم افزار بارکد خوان دارید که به صورت رایگان می توانید در اینترنت دانلود نمایید و سپس وارد فضای نرم افزار بارکد خوان شده و با  قرار دادن QR Code  در راستای دوربین موبایل تصاویر بیمار با بالاترین کیفیت قابل مشاهده است. ناگفته نماند که تمامی تصاویر از قابلیت بزرگنمایی برخوردارند و بر خلاف دیگر نرم افزارهای مشابه تعداد تصاویر آن کم بوده و فقط تصاویر مورد نیاز پزشک در بارکد نمایش داده می شود.

از مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می توان به کیفیت بالای تصاویر اشاره نمود ، چرا که تصاویر رادیولوژی بیمار دقیقا همان کیفیت تصاویر خروجی مدالیته را دارند و در بزرگنمایی تصاویر مشکل افت کیفیت و تاری را نخواهیم داشت و با استفاده از این قابلیت کوچکترین مشکلی از دید پزشک دور نخواهد ماند. از دیگر مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ دسترسی آسان به تصاویر در کمترین زمان ممکن است و البته امنیت بالای درون برنامه ، کاهش هزینه های خرید فیلم رادیولوژی و... و سرعت بالای درون برنامه با توجه به سرعت پایین اینترنت کشور هم از دیگر مزیت های نرم افزار PPQ  می باشد.

آیا نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  مشابه دارد ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار جدید در حوزه تصویربرداری به شمار می آید که در حال حاضر هیچ مشابه ای ندارد ، به دلیل اینکه در دیگر نرم افزارها پس از تصویربرداری از بیمار در صورت ارائه ی بارکد دو بعدی پس از اسکن ، مستقیماً به پکس مرکز رادیولوژی متصل می شوید و پزشک معالج باید تمامی کات های گرفته شده از بیمار را تک به تک مشاهده نماید که این کار برای پزشک بسیار وقت گیر می باشد. از این رو در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  تنها تصاویر مورد نیاز پزشک یعنی بهترین تصاویر و سکانس ها  بر روی بارکد ارسال شده و قابل نمایش است.

ادامه در صفحه چگونه از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ استفاده کنیم ؟

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

تفاوت فیلم رادیولوژی با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ


زمانی که از نظر جسمانی دچار مشکل شویم به پزشک مراجعه می کنیم و پس از معاینه بالینی ، آزمایش و یا تصویربرداری همچون رادیولوژی ، سی تی اسکن ، ام آر آی و... برایمان تجویز می نماید که پس از انجام تصویربرداری پزشکی ، تصاویر گرفته شده بر روی فیلم رادیولوژی چاپ شده و به بیمار ارائه می شود و پس از آن اقدامات لازم برای درمان شروع می شود. حال روش جدیدی جایگزین فیلم رادیولوژی شده که نام آن نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است.

فیلم رادیولوژی چیست ؟

فیلم رادیولوژی صفحه هایی هستند که جهت چاپ تصاویر رادیولوژی بیماران مورد استفاده قرار می گیرد ، به صورتی که پس از عبور اشعه ایکس از بدن آن را به فیلم می تابانند و سپس تصویر بر اساس مقدار نور تابیده شده ، تشکیل و در فرآیند ظهور و ثبوت به صورت یک تصویر قابل مشاهده بر روی فیلم رادیولوژی به نمایش در می آید ، بطوریکه استخوانها که مانع از عبور اشعه ایکس شده اند و متراکم تر هستند ، به رنگ سفید ، هوا یا گاز که اشعه ایکس از آن براحتی عبور می کند ، به رنگ کاملاً سیاه و در نهایت پوست و عضلات که مختصراً جلوی عبور اشعه ایکس را می گیرند ، به رنگ خاکستری مشاهده می شوند.

استفاده از فیلم رادیولوژی بدلایل مختلف و مشکلات مربوط به آن در حال منسوخ شدن است ، چرا که با دیجیتالی شدن رادیولوژی و استفاده از smart phone یا گوشی های هوشمند ، استفاده از نرم افزارهای فیلم رادیولوژی در حال جایگزین شدن است تا براحتی بتوان در هر مکان و هر زمان در گوشی هوشمند خود به تصاویر رادیولوژی بیمار دسترسی پیدا کنیم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  نرم افزاری کاربردی برای مشاهده تصاویر رادیولوژی است که درآن بارکد دوبعدی یاQR Code  جایگزین فیلم رادیولوژی شده ، به گونه ای که پس از استفاده از این نرم افزار ، در بسیاری از هزینه ها نظیر خرید فیلم رادیولوژی ، خرید سی دی ها و... برای ارائه تصاویر به بیمار صرفه جویی می شود. PPQ  که از عبارت paper print in QR  گرفته شده که در آن QR Code  ها در واقع همان بارکد های دو بعدی ای هستند که قابل اسکن با گوشی هوشمند ، تبلت و یا کامپیوتر می باشند تا با اسکن کردن این بارکد ، تصاویر رادیولوژی بیمار نمایش داده شود.

در نتیجه تصاویر رادیولوژی بیمار پس از ارسال بر روی بارکد دوبعدی قابل نمایش با تمامی دستگاه های هوشمند متصل به اینترنت است که جهت مشاهده تصاویر بیمار کافیست از نرم افزار بارکد خوان کمک بگیرید تا تصاویر با کیفیت بالا قابل نمایش شوند.

از طرفی فروش فیلم رادیولوژی با قیمت های بالا منجر به تولید نرم افزارهایی جهت مشاهده فیلم رادیولوژی شده است ، با این تفاوت که در نرم افزار فیلم رادیولوژیPPQ  فقط تصاویر انتخابی پزشک توسط کارشناس انتخاب و بر روی بارکد دو بعدی ارسال می گردد. ناگفته نماند که فیلم رادیولوژی PPQ  از قابلیت ارسال جواب پس از آماده شده ریپورت بیمار بر روی بارکد نیز برخوردار است و این خود از هرج و مرج و ایجاد بی نظمی در مراکز تصویربرداری جلوگیری می کند.

از دیگر مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می توان به موارد زیر اشاره کرد :

-          محیط داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  بدون پیچیدگی و قابل استفاه برای عموم می باشد.

-          تصاویر به واسطه گوشی موبایل و یا کامپیوتر قابل مشاهده است.

-          کیفیت تصاویر رادیولوژی بالا بوده و از قابلیت بزرگنمایی بدون افت کیفیت برخوردارند.

-          نرم افزار PPQ  جایگزین فیلم رادیولوژی و سی دی ها و کاغذ های بی کیفیت شده است.

تفاوت فیلم رادیولوژی و نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

مهمترین تفاوت فیلم رادیولوژی و نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در اینست که استفاده از فیلم رادیولوژی با مشکلات زیادی مواجه است که از آن جمله قیمت بالای فیلم رادیولوژی ، آسیب دیدن ، خراب شدن و از بین رفتن فیلم رادیولوژی ، مه گرفتگی ،عدم دسترسی و ... می باشد که در فیلم رادیولوژی PPQ چنین مشکلاتی وجود ندارد ، چرا که فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزاری است تحت وب که تصاویر رادیولوژی بیمار را با کیفیت و سرعت بالا و در عین حال با حجم کم در گوشی هوشمند به نمایش در می آورد ، بطوریکه در آن تنها از بارکد دوبعدی کمک گرفته می شود و امکان به اشتراک گذاری این بارکد برای پزشک وجود دارد تا براحتی به تصاویر رادیولوژی بیمار دست پیدا کند و این یعنی دسترسی در هر زمان و هر مکان.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92