نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

تفاوت نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ با نرم افزار پکس

جایگزین فیلم رادیولوژی


با پیشرفت تکنولوژی در حوزه های مختلف پزشکی و رادیولوژی نرم افزار های متنوعی برای سهولت انجام کار همراه  با سرعت و دقت بالا برای تشخیص و درمان بیماران با کیفیت بهتری ارائه شده است که نرم افزار پکس  و PPQ دو نمونه از این نرم افزارها هستند که در ادامه به توضیح آنها و تفاوت بین این دو نرم افزار می پردازیم .

نرم افزار پکس چیست ؟

سیستم پکس یا همان سیستم بایگانی و برقراری ارتباط تصاویر یک نرم افزار برای مراکز تصویر برداری دیجیتال پزشکی است که بازیابی ، مدیریت ، ذخیره و ارائه تصاویر پزشکی را فراهم می سازد. بدین صورت با استفاده از نرم افزار پکس نیازی به بایگانی پرونده های دستی و حمل و نقل دستگاه ها و تجهیزات مربوط به فیلم رادیولوژی و کلیشه نمی باشد.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در مراکز رادیولوژی ، MRI  ، CT Scan  ، بیمارستان ها و کلینیک های مجهز به سیستم تصویر برداری دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و در این نرم افزار بارکد دو بعدی یا همان QR Code  ها جایگزین فیلم رادیولوژی شده اند و تنها یک کارت حاوی بارکد دوبعدی به بیمار تحویل داده می شود که حاوی تصاویر پزشکی بیمار و جواب تصاویر می باشد و بعلاوه بر روی کارت مشخصات بیمار هم ذکر شده است. جهت مشاهده نرم افزار کافیست نرم افزار بارکد خوان را از طریق گوگل پلی یا اپ استور به صورت رایگان دانلود نمایید ، پس از نصب نرم افزار وارد آن شده و با قرار دادن دوربین موبایل در راستای بارکد دو بعدی ،  به صورت خودکار اسکن شده و بدون معطلی تصاویر نمایش داده می شود.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  تحت وب است و امکان پرینت تصاویر همواره در آن فراهم است. در این نرم افزار کاربردی تصاویر مورد نیاز پزشک توسط تکنسین انتخاب و بر روی بارکد بیمار ارسال می شود. از این رو تعداد تصاویر به نسبت دیگر نرم افزارها بسیار کمتر بوده و پزشک قادر است بدون مشاهده جواب بیمار تنها با مشاهده تصاویر بیمار تشخیص درست را ارائه دهد و نسبت به درمان بیمار اقدام نماید. ناگفته نماند که پس از چند روز جواب تصاویر آماده شده و امکان ارسال آن بر روی بارکد دو بعدی بیمار فراهم است.

یکی از مزیت های نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ارسال بدون دردسر آن از طریق فضای مجازی برای دیگر پزشکان با کیفیت بالا می باشد که بدین ترتیب تبادل تصاویر همچنین تبادل اطلاعات پزشکان بدون اتلاف وقت و هزینه به راحتی امکان پذیر است که در تشخیص درست و درمان اصولی بیمار تاثیر گذار است.

تفاوت نرم افزار پکس و PPQ چیست ؟

همانطور که در بالا توضیح داده شده تعداد تصاویر در نرم افزار پکس بسیار بالا بوده و حجم تصاویر زیاد است ، چرا که تمامی کات های گرفته شده از بیمار در این نرم افزار گنجانده می شود که تمامی این سکانس ها قابل استفاده نیستند و بیشتر وقت پزشک را می گیرند. از دیگر معایب این نرم افزار ایناست که همه افراد مجوز ورود و دسترسی به سیستم پکس بیمارستان یا کلینیک را ندارند تا به راحتی تصاویر بیمار مربوطه را مشاهده نمایند. در صورتی که هیچیک از این مشکلات در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ وجود نداشته و تنها با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند و یا کامپیوتر پزشک و یا بیمار می توانند تصاویر را مشاهده نمایند.

افزون بر این تعداد تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ کم است و تصاویر مورد نیاز پزشک ، از قبل توسط تکنسین انتخاب شده است و همچنین از دیگر مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ سرعت بالا در نمایش تصاویر ، امکان ارسال جواب بر روی بارکد بیمار ، حذف کامل فیلم از رادیولوژی ، تحت وب بودن و به تبع دسترسی بدون محدودیت زمانی و مکانی ، قابل استفاده در گوشی هوشمند ، حذف هزینه های فیلم رادیولوژی و چاپ و کلیشه ، حذف مشکلات فیلم رادیولوژی از جمله شرایط نگهداری ، جایگزین مناسب فیلم رادیولوژی و سی دی ها و ... می باشد.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

آشنایی با نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ

حذف فیلم رادیولوژی

این روزها که با پیشرفت تکنولوژی اکثر کارهای روزمره مان وابسته به موبایل و کامپیوتر شده است و نظر به اینکه چیزی در حدود 80% کارها با این دستگاه ها قابل انجام است ، بدین جهت این وسایل الکترونیکی کار و زندگی را برایمان آسان تر کرده اند. لذا حوزه پزشکی هم از قاعده مستثنی نبوده و انواع نرم افزارهای پزشکی برای دیجیتالی شدن و کمک به بخش درمان کشور ابداع شده است که یکی از این موارد در بخش تصویربرداری پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ بوده که نرم افزاری برای مشاهده تصاویر رادیولوژی و سی تی اسکن و ام آر آی و ... در گوشی موبایل و تبلت با بهترین کیفیت و حجم و با سرعت بالا است.

نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ  یکی از این نرم افزارهای کاربردی در حوزه تصویربرداری پزشکی بوده که مخصوص مراکز رادیولوژی و ام آر آی و به منظور حذف کامل فیلم از رادیولوژی در کشور طراحی شده است و با استفاده از این نرم افزار مراکز رادیولوژی از خرید فیلم رادیولوژی بی نیاز نخواهند شد. در نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ با بهره گیری از بارکدهای دو بعدی یا همان QR Code  ها دیگر خبری از فیلم رادیولوژی نمی باشد ، چرا که هدف نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ و کاهش هزینه های مربوط به مراکز تصویربرداری بوده و در این راه موفق هم بوده است. بدین جهت نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی برای تصویربرداری هایی نظیر ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی ، رادیوگرافی و OPG  کاربرد دارد.

کلمه PPQ  در نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی مخفف عبارت paper print in QR  است و به معنای چاپ کاغذی در بارکد دو بعدی می باشد ، چگونه ؟ به این صورت که پس از تصویربرداری از بیمار تمامی تصاویر مورد نیاز پزشک توسط تکنسین ها انتخاب و بر روی بارکد دوبعدی فرستاده می شود. بدین ترتیب با اسکن بارکد دو بعدی توسط بارکد اسکنر ، تمامی تصاویر بیمار با حجم کم و کیفیت بالا قابل مشاهده می باشد که یکی از مزایای مهم نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ  قابلیت مشاهده تصاویر پزشکی بیمار در گوشی های موبایل ، تبلت و کامپیوتر بوده که به راحتی می توان به تصاویر رادیولوژی در هر زمان و هر مکان و تنها با اتصال به اینترنت دسترسی پیدا کرد.

برای مشاهده تصاویر رادیولوژی بیمار با استفاده از نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ در موبایل می توانید نرم افزار بارکد اسکنر را به صورت رایگان از اینترنت دانلود نمایید و سپس با قرار دادن دوربین موبایل یا تبلت در راستای بارکد دو بعدی ، تصاویر رادیولوژی بیمار را با سرعت و کیفیت بالا مشاهده نمایید و برای مشاهده تصاویر در کامپیوتر هم نیاز به دستگاه های بارکد خوان خواهید داشت تا از قابلیت مشاهده تصاویر در کامپیوتر نیز بهره مند شوید.

درباره مزایای نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی باید گفت که در درجه اول به منظور حذف کامل فیلم از رادیولوژی طراحی شده است و در کاهش هزینه های مراکز تصویربرداری نقش بسزایی دارد ، از طرف دیگر قابلیت ارسال جواب رادیولوژی بیمار بر روی QR Code  مهیا می باشد و با این روش مراکز تصویربرداری پزشکی برای ارائه جواب پزشک رادیولوژیست هم به بیماران نیاز به کاغذها و کلیشه های کاغذی نخواهند داشت و به صورت کاملا الکترونیکی می توانند جواب را برای بیمار ارسال نمایند.

 ناگفته نماند که تصاویر رادیولوژی از کیفیت بالا و عدم ایجاد نویز بر تصاویر برخوردارند و پزشک یا بیمار می توانند برای وضوح بیشتر تصاویر ، عکس ها را زوم کنند و این کیفیت بالا به تشخیص پزشک در درمان بیماری کمک کننده است. بدین لحاظ نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی PPQ  ، جایگزین فیلم رادیولوژی شده و با تهیه این نرم افزار کاربردی با هزینه سالانه بسیار پایین تر نسبت به خرید فیلم رادیولوژی ، کلیشه های کاغذی ، سی دی و یا کاغذهای معمولی برای چاپ تصاویر پزشکی بیمار می توانید تا حد زیادی هزینه های مراکز تصویر برداری را کاهش داده و از مزایای نرم افزار جایگزین فیلم رادیولوژی PPQ  بهره ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید نرم افزار از طریق شماره 09115964992 با ما در ارتباط باشید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92