نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

حل مشکلات فیلم رادیولوژی با نرم افزار PPQ

رادیولوژی شاخه ای از علم پزشکی است که بهره گیری از اشعه ایکس بدون ایجاد جراحت ، به اجزای داخلی بدن بیماران دسترسی پیدا می کند و تصاویر حاصله بر روی صفحاتی به نام فیلم رادیولوژی چاپ می شوند. فیلم رادیولوژی از نظر ساختاری نسبتا به فیلم عکاسی شباهت دارد و از 4 لایه تشکیل شده اند اما شرایط نگهداری این فیلم ها کمی متفاوت است و نیاز به دما و رطوبت مناسب و فضای زیاد برای انبار کردن آنها نیاز دارد.

مشکلات فیلم رادیولوژی

از مشکلات فیلم رادیولوژی می توان به حساس بودن به دمای بالای 20 درجه سانتی گراد اشاره کرد به دلیل اینکه افزایش بیش از حد استاندارد دما در محیط نگهداری فیلم رادیولوژی باعث به وجود آمدن حالت مه گرفتگی بر روی فیلم می شود و کیفیت تصاویر را  بسیار پایین می آورد. همچنین رطوبت بالای 60 درصد بر ضرر فیلم رادیولوژی بوده و کاهش کنتراست را در آن موجب می شود و علاوه بر آن ، رطوبت پایین نیز بر روی فیلم تاثیر گذار است و در صورتی که رطوبت زیر 40 درصد باشد باعث ایجاد آرتیفکت بر روی فیلم ها می گردد.

از سوی دیگر فیلم رادیولوژی نسبت به فشار زیاد بر اثر روی هم قرار گرفتن حساس می باشد و همچنین برخورد فیلم ها با جسم نوک تیز و یا حمل و نقل نامناسب آنها باعث آرتیفکت بر روی فیلم رادیولوژی می شود. در نتیجه فیلم رادیولوژی در انبار باید در کنار هم قرار گیرند تا آسیبی به آنها وارد نشود و همچنین باید به صورت عمودی در کنار هم قرار گیرند چرا که قرار دادن فیلم ها بر روی هم باعث تاب برداشتن و به هم چسبیده شدن آنها می شود.

از طرفی با افزایش قیمت ارز و تاثیر مستقیم آن بر لوازم مصرفی همچنین فیلم رادیولوژی ، خرید این فیلم ها برای مراکز تصویر برداری بصرفه نبوده و باید به فکر جایگزینی برای فیلم رادیولوژی باشند.

لذا تمامی این موارد و محدودیت ها برای نگهداری از فیلم رادیولوژی  و پیشرفت فناوری و وجود گوشی های هوشمند همچنین با توجه به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی جهت حذف کامل فیلم رادیولوژی که در دستور کار دولت قرار دارد همه و همه باعث شده تا متخصصین به فکر طراحی نرم افزار هایی باشند تا جایگزین فیلم رادیولوژی شود. در ادامه به معرفی نرم افزاری جهت حذف فیلم رادیولوژی و جایگزینی اقتصادی برای آنها می پردازیم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

با توجه به مشکلاتی که در بالا ذکر شد و البته قیمت بالای فیلم رادیولوژی همه و همه باعث شد تا مهندسان به فکر طراحی نرم افزارهایی برای جایگزین کردن فیلم رادیولوژی شوند. نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک جایگزین کامل و اقتصادی برای فیلم رادیولوژی است که با بهره گیری از بارکد های دوبعدی تصاویر بیمار را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

لازم به ذکر است که علاوه بر ارائه تصاویر با بالاترین کیفیت ، قادر به ارسال جواب از طریق بارکد دو بعدی نیز می باشد و جهت تحویل جواب نیازی به حضور بیمار در مراکز تصویر برداری نیست. سرعت بالای درون برنامه ، تعداد کم تصاویر و وجود کات های مورد نیاز پزشک ، محیط داخلی روان نرم افزار همچنین امنیت بالای SSL  از مزایای قابل توجه نرم افزار PPQ می باشند.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92