نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

تشخیص بیماری ها با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ


پس از پیدایش علم تصویربرداری پزشکی ، بسیاری از بیماری ها به واسطه عکسبرداری از داخل بدن بیمار به موقع قابل تشخیص و درمان می باشد. از این رو با پیشرفت فناوری در بخش تصویربرداری پزشکی و با ابداع نرم افزارهای مختلف که به بخش درمان کمک بسزایی می کند ، برای مشاهده تصاویر رادیولوژی نرم افزاری با مضمون فیلم رادیولوژی PPQ طراحی شده که به عنوان جایگزینی مناسب برای فیلم رادیولوژی و کلیشه های کاغذی معرفی می شود. در ادامه به توضیح این نرم افزار و تشخیص بیماری ها به واسطه آن می پردازیم.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار کاربردی مختص مراکز تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از بارکد دو بعدی (QR Code) تصاویر رادیولوژی بیمار را قابل مشاهده می سازد و برای رویت تصاویر می توانید از گوشی موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر استفاده نمایید. البته برای مشاهده تصاویر اتصال به اینترنت از الزامات است ، چرا که تصاویر تحت وب به نمایش در می آیند و به راحتی می توان در هر لحظه به تصاویر بیمار دسترسی داشت. نکته قابل توجه در نرم افزار فیلم رادیولوژی  PPQ نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه تعداد کم تصاویر است به دلیل این که تمامی کات های مورد نیاز پزشک معالج توسط کارشناس انتخاب و به بارکد بیمار ارسال می گردد.

برای مشاهده تصاویر کافیست بارکد بیمار را توسط بارکد خوان اسکن کرده و تصاویر رادیولوژی بیمار را مشاهده نمایید. همچنین از دیگر مزایای حائز اهمیت نرم افزار فیلم رادیولوژی می توان به ارسال ریپورت از طریق بارکد به بیمار اشاره نمود که با این روش دیگر نیازی به حضور بیمار یا همراه وی در مرکز تصویربرداری جهت تهیه گزارش تصاویر نبوده و در هزینه های تهیه کاغذ و پاکت و پرینتر صرفه جویی می شود.

تشخیص بیماریها با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  

در واقع نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  جایگزین فیلم رادیولوژی می باشد ، بدین جهت تمامی تصاویری که بر روی فیلم رادیولوژی قابل چاپ است ، در این نرم افزار قابل مشاهده بوده که از آن جمله تصاویر رادیولوژی ساده ، ماموگرافی ، پانورکس ، سی تی اسکن ، ام آر آی و... می باشد. بنابراین تمامی مواردی که تصویربرداری پزشکی برای تشخیص بیماری انجام می گیرد و نیاز به چاپ بر روی فیلم رادیولوژی یا کلیشه کاغذی دارد ، با نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  هم قابل رویت است با این تفاوت که در گوشی هوشمند و یا تبلت بصورت تحت وب و در هر مکان و هر زمان قابل دسترسی است. به عنوان مثال می توان به تشخیص انواع بیماریها نظیر موارد زیر اشاره کرد :

انواع رادیولوژی برای تشخیص آسیب ها و شکستگی ها ، سی تی اسکن مغز برای تشخیص سکته و ضربه مغزی ، سی تی اسکن هر مفصل به منظور رویت شکستگی های مفصلی نظیر زانو یا مچ در تروما و ضربه ، سی تی اسکن شکم و لگن تزریقی برای تشخیص انواع بیماری ها نظیر کنسر یا مشاهده توده های شکمی و لگنی ، ام آر آی مغز برای بررسی سکته مغزی ، انواع بیماری های مغز همچون آلزایمر یا پارکینسون و انواع تومورهای مغزی و... اشاره کرد.

مطالب بیشتر : تشخیص بیماری ها با فیلم رادیولوژی PPQ

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  :

-          نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  قادر به نمایش تصاویر رادیولوژی بیمار در سریع ترین زمان ممکن می باشد.

-          قابلیت مشاهده تصاویر بیمار به واسطه گوشی موبایل ، کامپیوتر و ... با فیلم رادیولوژی PPQ مهیاست.

-          محیط داخلی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به گونه ای طراحی شده تا استفاده از آن برای عموم راحت باشد.

-          نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک جایگزین کامل و بصرفه برای فیلم رادیولوژی قدیمی است.

-          امنیت بالای SSL  از مزایای قابل توجه نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ است که تصاویر بیمار را برای سالها ایمن نگهداری می کند.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

 

فیلم رادیولوژی PPQ


با پیشرفت تکنولوژی و ورود دنیای دیجیتال به بخش پزشکی خصوصا رشته تصویربرداری پزشکی بسیاری از بیماری ها با استفاده از ام آر آی ، سی تی اسکن و ... تشخیص داده می شود. در نتیجه پیشرفت فناوری در این حوزه نقش مهمی در ارتقا تشخیص و درمان پزشکی دارد. در این راستا یکی از جدید ترین نرم افزاری که در بخش تصویربرداری پزشکی ارائه شده ، نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  می باشد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم .

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  یک نرم افزار برای بخش تصویربرداری پزشکی بوده که تحت وب است و در جهت حذف فیلم رادیولوژی و عدم استفاده مراکز تصویر برداری از فیلم رادیولوژی طراحی شده که در واقع با کاهش هزینه های مربوط به خرید فیلم رادیولوژی ، چاپ آنها و کلیشه های کاغذی می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد. بدین ترتیب نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  همانند یک پرینتر مجازی عمل کرده که تصاویر بیمار را با استفاده از QR Code  ارائه می دهد گه این تصاویر قابلیت چاپ و اسکن دارند و در تمامی تلفن های هوشمند ، کامپیوتر ، تبلت قابل مشاهده هستند و تنها لازمه مشاهده تصاویر اتصال به اینترنت است.

QR Code  در واقع همان بارکدهای دوبعدی است که از نسخه های قدیمی بارکدهای فروشگاهی پیشرفته تر و دقیق تر است و با استفاده از این بارکدها و اسکن آنها می توانید بدون معطلی و فوت وقت به تصاویر بیمار به صورت مستقیم دسترسی پیدا کنید. تصاویری که در بارکد دوبعدی بیمار وجود دارند از اصلی ترین و مهم ترین کات های گرفته شده می باشند که توسط تکنسین انتخاب می شوند و آماده چاپ می باشند اما این یک چاپ معمولی نیست بلکه پرینت مجازی در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است که این یکی از بهترین خصیصه های نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  است که آن را از باقی نرم افزارها متمایز می کند.

روش کار فیلم رادیولوژی PPQ  چگونه است ؟

پس از انجام تصویربرداری بیمار ، تصاویر اصلی توسط تکنسین انتخاب می شود و فرقی ندارد از مدالیته PACS  باشد یا DICOM  ، تصاویر پس از انتخاب تکنسین به فضای ابری نرم افزار ارسال و سپس ذخیره می شود. حال سیستم ابری نرم افزار یک کد رمزگذاری شده با قابلیت اشتراک را به چاپگر شبکه ارسال می کند که همان بارکد دوبعدی یا QR Code  است. این بارکد حاوی تصاویر بیمار است که مراکز تصویربرداری می توانند آن را چاپ کنند و یا لینک آن را از طریق پنل پیامکی برای بیمار ارسال نمایند.

پزشک و یا بیمار برای مشاهده تصاویر می توانند با اسکن QR Code  توسط نرم افزار بارکد خوان ، تصاویر بیمار را با کیفیت عالی و با قابلیت بزرگنمایی بدون افت کیفیت در گوشی هوشمند متصل به اینترنت یا کامیپوتر و سایر دستگاه های هوشمند مشاهده نمایند. تعداد تصاویر بیمار در مقایسه با سایر نرم افزار های مشابه کمتر بوده ، چرا که بهترین این تصاویر توسط کارشناس رادیولوژی انتخاب می شود که مناسب برای تشخیص پزشک معالج می باشد. همچنین تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به فرمت عکس jpeg تبدیل شده و برخلاف تصاویر رادیولوژی گرفته شده دارای حجم بسیار پایینی است که به سرعت نمایش داده می شود.

یکی از مزیت های قابل ذکر نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ  ارسال جواب بیمار پس از آماده شدن از طریق نرم افزار به بارکد بیمار است که یک روش عالی برای کاهش هزینه های مراکز تصویربرداری به منظور حذف کاغذ و چاپگر کاغذ علاوه بر حذف فیلم رادیولوژی و چاپگر فیلم به شمار می آید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92