نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

مزایای حذف فیلم رادیولوژی

فیلم رادیولوژی وسیله ای برای چاپ و مشاهده تصاویر حاصله از دستگاه های تصویر برداری پزشکی می باشد که به دلیل استفاده از فلز نقره در محتویات آن ، از قیمت بالایی نیز برخوردار است. از دیگر دلیل گران بودن فیلم رادیولوژی ، عدم تولید آن در داخل کشور است که به ناچار باید با قیمت ارز خارجی تهیه شود در نتیجه قیمت آن وابسته به نوسانات قیمت دلار است . اما آیا با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز ، دردسر های تهیه فیلم رادیولوژی معقول است ؟ آیا جایگزینی بصرفه تر برای فیلم رادیولوژی وجود دارد ؟

حذف فیلم رادیولوژی

همانطور که در بالا ذکر شد از فیلم رادیولوژی برای چاپ تصاویر پزشکی بیمار استفاده می شود اما همانطور که می دانید جدای از گران بودن فیلم رادیولوژی و به صرفه نبودن خرید آن توسط مراکز رادیولو‌ژی ، استفاده از فیلم رادیولوژی دارای مشکلات دیگری است که به آن اشاره می کنیم. بعنوان مثال نگهداری از فیلم رادیولوژی مستلزم رعایت شرایط خاصی است که باید در دما و رطوبت خاصی نگهداری شود تا آسیبی به آنها نرسد و یا برای نگهداری از آنها در یک محیط ، نباید آنها را روی یکدیگر قرار دهید و نحوه درست قرار گیری آنها در کنار هم بصورت عمودی یا ایستاده است. همچنین نگهداری از فیلم رادیولوژی برای مراکز تصویربرداری نیازمند محیط خاصی و بزرگ برای انبار کردن است.

بدین جهت حذف فیلم رادیولوژی به مراکز رادیولوژی کمک خواهد کرد تا هزینه های خرید فیلم رادیولوژی حذف شود و مشکلات استفاده از آن نیز به صفر برسد که بدین منظور نرم افزاری به نام فیلم رادیولوژی PPQ تولید شده تا مشکلات خرید و نگهداری فیلم رادیولوژی را حل کند.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ یک نرم افزار کاربردی مختص مراکز تصویر برداری پزشکی کشور است تا با تهیه آن و بی نیاز شدن به بیگانگان جهت خرید فیلم رادیولوژی ، در هزینه های مراکز تصویر برداری صرفه جویی شود. در این نرم افزار از بارکد دو بعدی (QR Code  ) استفاده شده است و با توجه به اینکه کیو آر کد ها قابلیت پاسخ سریع دارند ، در نتیجه بلافاصله پس از اسکن ، تمامی اطلاعات مربوطه به نمایش گذاشته می شود.

لازم به ذکر است که در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ تنها تصاویر و کات های مورد نیاز پزشک وجود دارد از این رو وقت پزشک جهت مشاهده ی تصاویر هجو هدر نمی رود. جهت مشاهده تصاویر موجود در بارکد بیمار می توانید از گوشی موبایل هوشمند ، کامپیوتر ، لپ تاپ و یا تبلت استفاده نمایید. از دیگر نکات حائز اهمیت در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ ، امکان بایگانی تصاویر در طولانی مدت است که مشکلات از دست دادن تصاویر را به صفر می رساند. از طرفی کیفیت تصاویر در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بالاست و امکان بزرگنمایی تصاویر در آن فراهم است ، بنابارین هیچ مشکلی از چشم پزشک دور نمی ماند.

مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ چیست ؟

از مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ می توان به امکان مشاهده تصاویر در گوشی موبایل ، کامپیوتر و تبلت اشاره کرد که کار را برای همگان حتی پزشک ها راحت کرده و دیگر نیازی به نگاتوسکوپ ندارند.

ساده بودن محیط نرم افزار قابلیت استفاده از آن را برای عموم راحت کرده از این رو افراد به راحتی می توانند با ورود به نرم افزار تصاویر رادیولوژی بیمار را مشاهده نمایند.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ در صرفه جویی هزینه مراکز بسیار تاثیر گذار است البته لازم به ذکر است که امکان ارسال جواب از طریق نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ برای بیماران فراهم است که به خودی خود از صرف هزینه های اضافی نظیر خرید کاغذ و جوهر پرینتر و مشکلات استفاده از پرینتر کاغذ و همچنین هرج و مرج در مراکز جلوگیری می کند.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد