نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

نرم افزار پزشکی سپاس

معرفی جدیدترین نرم افزارهای پزشکی ، نرم افزار حذف فیلم رادیولوژی و ...

راهنمای نگهداری از دستگاه رادیولوژی


یکی از رایج ترین روش های تشخیص بیماری ، رادیولوژی یا همان تصویر برداری تشخیصی است که شامل سی تی اسکن ، رادیوگرافی ، ماموگرافی ، ام آر آی و... می شود که این دستگاه ها نیز مانند سایر دستگاه های دیگر نیاز به مراقبت و نگهداری دارند که در ادامه به یک نمونه از آنها اشاره می کنیم.

روش کار دستگاه رادیولوژی چگونه است ؟

دستگاه رادیولوژی یک دستگاه مفید برای پزشکان به شمار می آید که از آن برای تشخیص و درمان بسیاری بیماری ها استفاده می کنند. در این دستگاه  از اشعه ایکس و آشکار ساز ها  برای تشخیص های پزشکی استفاده می شود. تا قبل از ظهور دستگاه های  رادیولوژی ، تنها پس از مرگ بیمار می توانستند به بیماری و علت مرگ پی ببرند اما امروزه با استفاده از علم تصویر برداری ، حتی بدون ایجاد کوچکترین جراحتی بر روی بدن می توانند علت بیماری را پیدا کنند.

هنگامی که اشعه ایکس از دستگاه رادیولوژی عبور کند با بدن برخورد می کند ، تصویر آن بر روی فیلم رادیولوژی ظاهر می شود. نواحی نرم تر رنگ تیره تری داشته و نواحی سخت تر مانند استخوان ها رنگ روشن تری دارند. دلیل این تفاوت رنگ ، جذب اشعه در این نواحی است.

چگونه دستگاه رادیولوژی را تمیز نگه داریم ؟

تمیز کردن قسمت های داخلی و بیرونی دستگاه و بررسی عملکردی آن جزو کارهای مهمی هستند که باید با دقت آنها را انجام دهید. در ابتدا دز دستگاه را چک کنید که برای این کار می توانید از دز سنج استفاده نمایید. همچنین با استفاده از کولیماسیون نوردهی را در شرایط مختلف تست کنید و از درجه بندی مناسب استفاده نمایید. بدین جهت کولیماتور را در شرایط تراز قرار دهید و در آخر تمامی کلید های دستگاه را چک کنید تا از عملکرد درست آنها مطمئن شوید.

سعی کنید ژنراتور و ترانسفورماتور دستگاه رادیولوژی را تمیز نگهدارید

برای تمیز کردن برد ، مدار ، سوییچ و ... دستگاه رادیولوژی از گردگیر آئروسل و پاک کننده حلال استفاده نمایید و به این نکته توجه کنید که پاک کننده با تمامی اجزای دستگاه سازگار باشد و برای حفظ ایمنی قبل از پاکسازی دستگاه حتما برق آن را قطع نمایید.

معرفی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

از ابتدای اختراع دستگاه رادیولوژی نتیجه تمامی تصویر برداری های پزشکی از جمله سی تی اسکن ، رادیوگرافی ، ام آر آی و ... بر روی صفحاتی به نام فیلم رادیولوژی چاپ می شوند که امروزه با توجه به توصیه وزارت بهداشت و قیمت بالای فیلم ها ، خرید آن برای مراکز بصرفه نیست. از این رو ما نرم افزاری کاربردی تر به نام فیلم رادیولوژی PPQ تولید کردیم تا کیفیت را با قیمت بسیار پایین تر ارائه دهید. در این نرم افزار کیو آر کد جایگزین فیلم رادیولوژی شده از این رو تمامی تصاویر با یک اسکن ساده به واسطه گوشی موبایلی که در دسترس دارید نمایان می شود.

حسن استفاده از نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ سرعت بالای آن و نمایش تصاویر در کمترین زمان ممکن است و در صورت نیاز قادر به چاپ تصاویر خواهد بود. افزون بر این کیفیت بالای تصاویر معادل مدالیته انجام خدمت ، حجم پایین تصاویر ، تحت وب بودن و دسترسی در هر زمان و هر مکان به تصاویر تنها با موبایل یا تبلت ، بدون نیاز به رمز عبور و نام کاربری ، ماندگاری طولانی مدت تصاویر بدون وارد شدن آسیب به آنها ، امکان ارسال ریپورت برای بیماران بدون نیاز به حضور آنها و قیمت بصرفه ، از مزایای نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ به شمار می آیند.

مطالب بیشتر در صفحه فیلم رادیولوژی PPQ

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92

 

آشنایی با خطرات و عوارض رادیولوژی


اشعه ایکس یکی از اشعه های مورد استفاده در تصویربرداری پزشکی تشخیصی به شمار می آید که به منظور مشاهده اندام های داخلی بدن استفاده می شود. جالب است بدانید همانقدر که تصویر برداری پزشکی در تشخیص بیماری ها سودمند است ، به همان مقدار نیز می تواند خطرناک باشد به حدی که گاهی قدرت تغییراتی در DNA  انسان را دارد.

حقایقی درباره رادیولوژی

از اشعه ایکس برای انجام تصویر برداری هایی همچون رادیولوژی و سی تی اسکن استفاده می گردد و جزو تشعشعات طبیعی به شمار می آید. اگرچه این اشعه ، جزو اشعه های خطرناک و سرطانزا برای انسان به شمار می آید اما به دلیل فوایدی که دارد می توان از خطرات احتمالی آن چشم پوشی کرد.

لازم است بدانید که ما به صورت روزمره در معرض تشعشعاتی نظیر رادیو اکتیو هستیم که در عناصری مانند خاک ، هوا ، آب ، پوشش های گیاهی ، سنگ ها و ... یافت می شود و یکی از بزرگترین منبع های آن تابش رادون می باشد. همچنین کره زمین مرتبا تحت تاثیر تشعشعات کیهانی که شامل اشعه ایکس نیز می شود ، بمباران می گردد. اگرچه این پدیده بی خطر نیست اما میزان دوز مصرفی آن در تصویربرداری با اشعه ایکس آنقدر کم و ناچیز است که تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت.

خطرات و عوارض اشعه ایکس در رادیولوژی

هنگام رادیولوژی ، مقداری از اشعه ایکس توسط بدن انسان جذب می شود که می تواند باعث آسیب های مولکولی گردد. همچنین در دوز های بالا می تواند منجر به عوارضی همچون سوختگی ، ریزش مو ، سرطان و ... گردد. اما دوز مصرفی در تصویر برداری بسیار کم و ناچیز بوده و طبق مطالعاتی که انجام شد ، خطری برای بدن انسان ندارد.

معرفی نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ

تمامی تصاویر حاصله از دستگاه های تصویر برداری نظیر ام آر آی ، سی تی اسکن ، ماموگرافی ، رادیوگرافی و ... بر روی صفحاتی به نام فیلم رادیولوژی چاپ می شود و از آنجایی که قیمت این فیلم ها بیش از کیفیتی است که ارائه می دهند ، نرم افزاری اقتصادی با نام نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ روانه بازار شده که می تواند جایگزینی کامل و جامع چه بسا با امکانات و دسترسی بیشتر در اختیار عموم قرار گیرد.

نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ نرم افزاری است تحت وب که امکان مشاهده تصاویر رادیولوژی بیماران را در موبایل و تبلت فراهم می کند و در این نرم افزار نسل جدید بارکد ها ، جایگزین فیلم های رادیولوژی قدیمی شده تا تنها با اسکن آنها به اطلاعات داخل آن در موبایل یا کامپیوتر دسترسی داشته باشید. در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ بلافاصله پس از اسکن بارکد ، اطلاعات تصاویر در مرورگر گوشی هوشمند قابل مشاهده است و می توانید تمامی تصاویر را با امکاناتی همچون بزرگنمایی ، قابلیت اشتراک گذاری تصاویر ، کیفیت بالا ، سرعت بالا و حجم کم تصاویر مشاهده نمایید.

در نرم افزار فیلم رادیولوژی PPQ قابلیت ارسال ریپورت برای بیماران از طریق همان بارکدی که در اختیار دارند فراهم است و می توانند به راحتی تنها با اسکن بارکد خود بدون نیاز به حضور در مراکز تصویر برداری ، به ریپورت تصاویر دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر تمامی تصاویر حتی جواب کتبی پزشک رادیولوژیست در صورت نیاز قابل چاپ است.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09111366703 تماس حاصل فرمایید.

نرم افزار پزشکی سپاس92

اینستاگرام : https://instagram.com/sepas92